Vi ses i Nangijala

Idag på förmiddagen lämnade vår älskade vovve Dino jordelivet. I sviterna av en muskelbristning av tricepsmuskeln (släppt på två av tre ställen) och då han inte var operationsduglig, fick han stilla somna in i mitt knä. Jag vill tacka de duktiga tjejerna (vetrinären) på Grans naturbruksskola för det otroligt fina omhändertagande både vi och Dino fick. På en filt ute i gräset, solen skiner ner på oss, där fick vi en sista stund och Dino slapp plågorna.

Jag vill nu dela med mig av några minnen från tiden med Dino. Det började på sportlovet -97, jag fick vara hemma med valpen då mamma och pappa jobbade. Minns en natt då han ville ut å kissa, det snöade massor ute och jag släppte bara ut honom genom dörren, han tog ett skutt ut i snön, sedan ett skutt in igen när han var klar. Varken han eller jag tyckte det var roligt att vara ute.
Jag har haft en speciell vissling på alla djur jag haft, men det som var speciellt med Dino var att när jag visslade i telefonen hemifrån mig (bärbar högtalartelefon), så ställde han sig och letade efter mig där jag brukar komma från bussen genom skogen. Denna visslingen har fungerat i alla år, trots att jag inte bott hemma de senaste åtta åren.

Dino hade en ovanlig röst, han kunde inte skälla hemma i hundgården för det fick han inte. Istället råmade han lite på mig när han blev glad. Kan ni tänkte er en hund råma? hihi

Så tack för den här tiden, vår dubbelchampion som du också blev. Pokalerna får stå här och trona kring dina framgångar i skogen. Jag ska alltid ha dig i minnet och du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta! Älskar dig älskling!
Kram Kram Karro "lill-matte"

Snabb sammanfattning

Jag lovar, bilder på projekt nr 1 (hundkojan) kommer, måste bara ladda över dom på datorn. Men den är iaf nu helt färdigbyggd. Sedan har vi varit på loppis igår, sålde dåligt så ska nog inte stå nästa vecka. Skickar iväg prylarna till Kupan istället. Lördagskvällen spenderades på PDOL, mkt mkt trevligt i gott sällskap, men är mkt trött idag.

Idag har vi åkt båt å solat på Fingermansholmen. Inget badande men är röd på både axlar och armar. Dock hände en liten tråkig sak när vi kom hem. Upptäckte att Dino haltade ganska ordentligt och vid närmare undersökning så verkar det som att muskeln har släppt/brustit uppe vid vänster frambens armbåge (ungefär som vid våra axlar). Kanske kan den bara gått ur led (hoppas!) så imorgon ska vi till veterinären men det känns som vi kommer därifrån med en hund mindre. Så idag är jag ledsen även om jag försöker hålla hoppet upp och så, han är ändå 11½  år gammal och detta skulle kunna hända den närmaste tiden.

Nu ska de sista sakerna packas ner i vardagsrummet, så vi kan riva tapeterna och måla taket imorgon.

Resan

Kan meddela att torsdagens resa inte blev en rolig upplevelse. Utanför Linköping blev det stopp, en nedriven tågledning så stationen var helt strömlös. Fick sedan sitta ute i skogen i tre timmar innan bussar kommit och hämtat oss och vi förts till Linghem (norr om Linköping) för fortsatt resa. Missade självklart även flyget, men lyckades boka om resan och för några fler slantar åkte vi med 17:35 istället för 14:15. Det var en stressig dag, men jag hittade en resekompis som skulle samma resa som jag. AnnCarolin (som hon hette) skulle till Pite och hälsa på några gamla klasskompisar som hon pluggade med i Falun. Slutligen som var jag hemma i Pite innan åtta på kvällen istället för kvart över fyra. Så ca 4 timmars längre resetid bliev det. Gissa om jag kommer kräva SJ på många slantar via resegarantin!

Sedan jag har kommit hit har jag bla solat, varit på släktträff, solat lite till och idag ska projekt nummer ett påbörjas. Förrådet ska tömmas och förberedas för den nya hundkojan, men först till Beijers för att hitta golv till projekt nummer 2, vardagsrummet. Angående projekt nummer två har vi lite problem med att hitta tapet, så är det när man är ute i sista minuten och väljer tapet. Men det ska nog gå bra ändå i slutändan...

Nu mot Beijers, här regnar det men det gör inget. Har ändå inte tid att sola idag.

ombord x2000

deras internet fungerar men är lite halvsegt. Sitter på msn och surrar lite, men snart ska jag starta en bra film. Om mindre än tre timmar är jag framme i Stholm. Sedan ut mot Arlanda. Surfa lugnt, själv har jag semester.. hihi

Semester!!

nu har jag haft semester i nästan två timmar, och ska ha det i lite drygt fem veckor till. Om mindre än ett dygn är jag hemma i Piteå, myser med vovvarna och umgås med familjen.
Här ska det nu packas och fixas det allra sista, imorgon kl 8:12 går tåget!

Arbetsvecka

Och så var det måndag igen. Men det är en trevlig vecka, bara tre arbetsdagar och nu på kirurgen. Får se hur det går. Alla mina mentorer är på semester, så jag ska ha andra dessa dagar.
I lördags var det fest hos Emma & Mange, mkt trevligt. Jag som skulle ta det lugnt, hamnade slutligen på Terassen men gick hem innan kl ett. Detta då jag på söndag morgon spelade golf med Jenny. Det var jätte-skoj men jag har otrolig träningsvärk idag i ryggen. Detta får vi göra om!

Packningen är i princip klar, lite småsaker kvar såsom necessären. Börjar få lite hemlängtan faktiskt. Eller egentligen är det nog semesterlängtan.

Nu frukost innan jobbardax kl 7:30

Pussel

Tänkte bara meddela att jag la ett 1000 bitars pussel på dryga 8 timmar! Klå det om ni kan!
Kram Karro

Helgledig

Det är fredag och egentligen skulle jag å Jenny varit på en golfrunda men den ställdes in när regnet öste ner utanför. Har istället haft en lugn, skön dag och förberett lite inför semestern (musik till ipod å dylikt).. Sedan har jag tagit fram ett pussel och handlat lite godis, får se om jag hinner nåt annat i helgen.. hihi

På måndag börjar jag på kirurgen iaf. Tre dagar, sedan semester!! Imorgon ska det tvättas och börja packas lite, det är en del som ska med när man ska vara borta i fyra å en halv vecka.

Nu tacos och tevestund....
kram kram karro

Jobb, jobb å åter jobb

nej, jag är inte duktig på att skriva mina inlägg här just nu. Jobbar mest hela dagarna och kvällarna går så otroligt fort. Det är träning, after work med jobbet och socialt umgänge med mina vänner. Nu är det snart bara en vecka kvar till semestern, totalt fem arbetsdagar.

Zohan Zohan

Igår blev det i princp en heldag med min kära vän Cicci. Vi började med att äta mjukglass i solen vid sjön för att fira hennes semester. Sedan traskade vi in till stan för lite shopping. Därefter hem för lite piffing och sedan ut på stan igen. Middag på Pauze, det blev Fish and Chips för första gången i mitt liv. Blev inte allt för imponerad..
Sedan till dagens höjdpunkt, bio; "Jiddra inte med Zohan". Med bl.a. Adam Sandler. Hur kul som helst, vill du se en komedi och skrattar så mycket att man knappt kan sitta still i stolen rekommenderar jag denna. Den driver även lite med hillary och obama. Sedan har den ett rätt så mysigt budskap då den handlar om palestinier och israeler via terrorister.

Idag e det mulet och jag laddar för en söndag med film, bok å inslag av städning. Har kommit på lite småprojekt som jag ska göra i sommar hemma i Piteå. Bl.a. ska jag renovera en byrå och hjälpa pappa bygga om hundkojan och samtidigt göra om i förrådet. Så det ska jag också förbereda lite..

Förlossnings-vana

På tre dagar har jag, hittils, hunnit med fyra kejsarsnitt. Det har blivit tre brudar och en kille. Och varje gång har jag stått där tårögd och gratulerat föräldrarna. Tur att jag inte blev barnmorska, för då hade jag gråtit hela dagarna och varit jätte-trött när jag kommit hem.
Fick även se en liten mindre rolig del av arbetet igår, en abort. Kan inte låta bli utan att bli lite berörd...

Här i Vxö skiner solen och jag jobbar till fem på dagarna, hur kul e det? Ingen sol i helgen heller har de lovat. Men men, bara det är soligt på min semester så e jag nöjd...