1:a måltiden

Tog mig en runda på Konsum (i tisdags) och lärde mig lite om olika råvaror. Blev lite besviken när jag insåg att både couscous, bulgur och quinoa innehåller för mkt kolhydrater och därför inte kan ätas. Däremot hittade jag färsk pasta som innehåller 30g per 100g, så jag tänkte att om jag äter lite av det så förstör jag kanske inte så mycket. Eller?

Så slutligen blev dagens kvällsmat detta:
Falukorv, senap och färsk pasta fylld med tomat och mozzarella. Till detta en knäckemacka, Wasa fiber plus, med färskost gräslök på. Mums!

Och det bästa av allt: Jag fick inget godis/sötsugen efter två timmar!



Lunch åt jag på jobbet, i restaurangen. Det blev morotsmedaljonger med purjolökssås. Istället för potatis tog jag kokta morötter (japp, mkt med morötter blev det). Och så en tallrik från salladsbuffén till det.

Så jag anser att jag lyckades ganska bra min första dag...
//Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0