Söndagspromenad

visst är det härligt, man har suttit inne och hejat på carolina hela dagen då man plötsligt känner för att ut och röra på sig. Jag laddade min ipod och begav mig ut i mina fina gympadojor. Vart jag skulle gå visste jag inte, men jag tog av runt en krök och började gå. Det slutade med att jag gick västerut, sedan upp mot norr en bit, sedan söderut och österut och till sist norrut.. tror ungefär så.. =)

För att göra det lite roligare, så tog jag med mej min lilla digitalkamera. Därav ska jag visa vilka roliga saker man kan hitta i stan..
Så efter 9176 steg (enl stegräknaren) typ två timmars promenad (mellanlandade på sjukhuset för omplåstring) och stort skavsår på höger häl kom jag fram till detta...

        


Mitt ute i skogen stod det en gammal vattenpump, vågade inte testa om den funkade dock.. En härlig vy över växjö när jag kom ut ur en skogsdunge. Och när jag tagt den bilden, höll jag på att trampa den här lilla filuren ( e det en gräshoppa?) och slutligen en vacker domkyrka som strålar i fultl solsken...

        


Dom hade visst fått dille på kaktusar och palmer i kanten av linneparken, precis brevid IOGT-lokalen, nån symbolik? sedan den otroligt vackra allen som är precis utanför sjukhuset och går längs med växjösjön.
Som ni kan se så har kajorna tagit över våran stad, dags för lite skyddsjakt? dock finns det dom mysiga gräsänderna, som jag brukar mata ibland med lite mumsigt bröd..

tänkte visa en lite karta där jag tagit alla bilder, lite handmålad blev den.. =) håll till godo.. Pss, den blåa pricken är min lägenhet och den gula är sjukhuset.

image153


Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Vilka otroligt vackra bilder! Och så härligt fritt att bara kunna snöra på sig dojorna och gå iväg planlös....KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback