Tisdagstema: Kök

Min dröm är ett nytt kök. Mitt kök är från 50-talet och minst en dm för lågt, iaf för mig som e lång... Vill ha ett nytt, som är med flyttbara hyllor och trädörrar. Med halogenspotar och fint ljust kakel. Med en bra spis och schysst fläkt. och så ett vitrinskåp så jag kan plocka upp mina vinglas ur kartongerna.
Problemet är två; ekonomi och hantverkare.

Hur duktig jag än varit (hittils iaf) här hemma, så vill jag inte borra upp ett helt kök här hemma med den smulbetongen som finns, överlåter det till proffs. Ekonomiskt så funkar det inte heller. Ville inte ha det bara billigaste utan någorlunda snyggt.


  

Detta kakel har jag nu, inte allt för vackert.. Hade inte så mkt bilder på självaste köksluckorna, du får helt enkelt lite på mig att de är hemskt.. ;)

Vad vill jag nu ha istället? Joo, ett kök från IKEA i ek, troligen blir det Ulriksdahl. Och till detta ett fint kakel i vitt/beige, ni vet det lilla kvadratiska som alla andra har. Å så halogenspotar till detta. ljuvligt!!

Hittade inga bilder så ni får drömma hur jag vill att det ska se ut...
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Charming man

Vad kan man ge sin flickvän i julklapp? behöver mängder med tips.

Postat av: Malin

Jag vet, hade faktiskt tänkt gratta dig men jag glömde :O Men du får också bli grattad i efterskott då :D

2007-12-11 @ 22:00:55
URL: http://malingotthold.blogg.se
Postat av: Anna

Härligt med nytt kök. Du får väl skriva ett brev till tomten och säga att du varit SÅÅÅ snäll. =)
Hoppas att vi ses den 18de. Det verkar som det blir käk på Båten.
Kram

2007-12-12 @ 19:35:25
Postat av: Anna

Härligt med nytt kök. Du får väl skriva ett brev till tomten och säga att du varit SÅÅÅ snäll. =)
Hoppas att vi ses den 18de. Det verkar som det blir käk på Båten.
Kram

2007-12-12 @ 19:35:36
Postat av: Karolina

Malin: Inte länge kvar nu, då ska du få en personlig kram! =)
Anna: Kommer åka hem den 18:e på kvällen, flyget är ändrat, så det blir inget after work för min del. Kram Kram

2007-12-13 @ 05:15:28
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Fridasfunderingar

Snart är du heeeemmmaaaaa!
Vilken dag skulle passa bättre för dig, torsdag eller fredag? Har skrivit samma sak inne hos mig men kunde inte hålla mig från att fråga här också...
Jag tycker du har gjort det bra i ditt kök med tanke på de förutsättningar som finns (bla pengar).

KRAM!

2007-12-13 @ 14:48:28
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback