Mitt "rum"

Iom jag bara har en etta, så har jag inget vardagsrum. Men jag har dock en sovalkov, där hela min dubbelsäng ryms. även om det är knappt 40 cm på varje sida. I mitt rum ska mycket rymmas. En tevehörna, bokhylla, mitt keyboard, läshörnan å så lite golvutrymme. Innan jag å min far påbörjade den omfattande renoveringen av lägenheten såg det ut såhär:

image45

Sedan började rivningen av tapeterna, som var knottriga å målade. Men hade man vetat vilket underarbete som krävdes, hade det varit lättare att slänga upp tapeterna på de ursprungliga. Måånga liter spakel krävdes!

image46

Direkt blev rummet ljusare och vackrare! Stor skillnad. I sovalkoven var tapeten mörkgrön, nästan svart. Så du kan kanske ana hur det såg ut. Sedan så kom iaf äntligen tapeterna upp. Å i min favvo-färg, grönt. Bokhyllan har jag löst genom hyllor som jag fäst på väggen. På det sättet är det lättstädat och jag får plats med lite lådor å sånt under.

image47

Lite småbilder i mitt "rum":

image50  image48

image49

Sedan fixade jag även till parkettgolvet. Det slipades och lackades, men inte av mej. Sånt e svårt och man vill ha det ska bli bra gjort. Och inte så farligt dyrt var det heller.. För det behövdes verkligen. Min föredetta lägenhetsinnehavare hade haft nåt på golvet som fläckat av sig å fastnat på golvet. Jag misstänker en platspåse, men det kan vara precis vad som helst..

image51   image52
Detta är golvet före...

image53
Å så här fint blev det, bländande fint!

Nu har ni nog sett det mesta, min tevehörna finns ju längre ner i bloggen om ni vill se den..

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej svejs!Jag vet jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Är otroligt imponerad över allt du gjort med lägenheten. Tycker att du lyckats med att kombinera stil, lite riv och ge en ombonad känsla. DET är inte dåligt det! Kram!

Postat av: Lilla My

Vad fint du har gjort i din lägenhet.Inte lätt att inreda när det ska rymmas många funktioner,men du ser ut att ha lyckats utan att det ser ihoptryckt ut. Ha en trevlig kväll.

2007-03-30 @ 20:50:20
URL: http://bibbi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback