Blixtar och dunder!

Äntligen var det dags, dagen då jag får mitt efterlängtade åsk- och blixtoväder. Sitter här i mörkret och tittar på hur blixtarna far över himlen. Det är fortfarande rätt så ljust ute, typ gråaktigt, så blixtarna blir vita ungefär som pärlor.
Dom verkar inte ha närmat sig mig så mkt, kan räkna till minst 1004 (ca 1,3 km bort) och det borde vara över Helgasjön. Tevekabeln är utdragen, satt och kollade på One Tree Hill när det började mullra, har fått låna hela säsong ett och två! Vågar faktiskt ha igång datorn, då det går på trådlöst och via kabel, ej telefonjacket..Får väl se hur det går.. Regnet öser ner utanför fönstrena och det forsar på gatan utanför (den sluttar)... Synd man inte har nån att mysa med just nu, tända lite ljus, läsa en bra bok och bara vara.. eller göra andra saker.. ;)

Kram Kram Karro

ps, har sådan här "gadget" på sidopanelen (win vista) och det visar på stoora blixtar, med andra ord helt korrekt!

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Kan inte du flirta med Malin åt mig så hon förbarmar sig över en stackars designokunnig stackare med behov av ett nytt utseende på bloggen????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback