Kör-sång

Bara för att man åter igen är student, så måste man så klart gå med i studentkören igen. Som jag slutade i november förra året. Skillnaden denna gång är att jag numera sitter i alt-stämman. Lite udda, men skoj. Vilka stämmor man ska sjunga, man är van att oftast ha melodin i sopranstämman. Nu ska man även öva in "gamla" låter i en helt ny stämma tex studentsången, säng säng säng m.fl.
Men det är roligt iaf, inte så jobbigt på de "mörka" ställena ändå. Har fått många positiva reaktioner från de andra körarna, bäst var nog Sofies i måndags då hon sa att de äntligen lyckats locka över mig till den mörka sidan, farligt!!
Annars är det inte så mycket i skolan numera, bara en massa gruppuppgifter och inläsning av litteratur. Ska försöka skriva klart en gruppuppgift idag, så jag kan vara ledig på fredag och sedan ska jag jobba i helgen.
Kram Kram Karro


Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Skoj att du sjunger i kör igen!!!Altstämman dessutom, läckert!Smart att göra klar en uppgift fort så du får lite ledig tid. Många kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback