Livet på en operationsavdelning

Har nu spenderat två dagar på fältstudie uppe på operationsavdelningen tillsammans med en narkossyster. Hur kul som helst, var jätte-nervös första timmen då jag inte hade nån aning vad som komma skall.. Har fått se massa "spännande" operationer, ska dock inte gå in på detalj för alla känsliga människor.
Först fick jag en känsla "herregud, vad har jag gett mig in på" men sedan kändes det lugnare och det blev mer och mer intressant. Tror jag var lite för nervös först, men en sak är säker, jag skulle aldrig kunna bli operationssjuksköterska. uschanemej!

Nu är det studier som står på schemat, har två gruppuppgifter nu den närmaste tiden och tenta i oktober. Sedan ska jag jobba lite mellan varven också. Får väl ta igen det i jul eller nåt.. ;)

Kram Kram Karro


Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Tack för att du utelämnade detaljerna då jag tillhör kategorin "kräsna". Har varit till VC idag...KRAM!

Postat av: karolina

Allt för dej gumman!

2007-09-19 @ 17:21:36
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback