Panik!!

Uschanemej! Det verkar som det spricker för min praktik ändå! Alla planerade operationer i både L-by och Vxö ska ställas in när strejken drar igång kl 12 den 5 maj. Shit, Nu ligger jag pyrt till!! Trodde jag skulle klara mig då de bara varslade i vxö...

"Igår anmälde ledningen för Lunds universitetssjukhus sig själv till Socialstyrelsen enligt Lex Maria eftersom canceroperationer fick ställas in i strejkens spår.
I Växjö och Ljungby är alla planerade operationer inställda och landstingets plan är att akuta operationer ska kunna genomföras.
- Livshotande operationer liksom canceroperationer är prio ett och det ska vi försöka säkerställa, men vi vet inte kunder det kommer att fungera i praktiken. Vår bedömning är att vi klarar bemanningen för akuta operationer utan dispenser. Men läget kan ändras."

    -
Utdrag från
Smålandsposten 080425

*snyft* kommer jag inte få någon examen nu??

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är sommarbemanning som råder, så i Växjö har vi i alla fall 6 salar öppna. Och antar att de kommer ha ett par salar även i Ljungby du kan vara på... Cancerkirurgi gör vi ju ganska mycket ändå, så du lär dig mycket genom att vara med på de operationerna, sedan kan det ju vara nyttigt att även vara med på akutsalarna lite.

2008-04-25 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback