Uppdatering

Nu då blogg.se äntligen fungerar igen, efter lite serverbyte å så, så kanske man ska summera lite vad som har hänt den senaste veckan:

* Kan meddela att mina halsmandlar ännu inte växt tillbaka utan uppenbarligen har jag väldigt stort svällande lymfkörtlar istället. Och på detta en luftrörskatarr som gett mig en sexig hes whiskeyröst. Den är nu tillbaka i sitt vanliga skick efter mindre prat och mkt med te.

* Har jobbat med uppsatsen i veckan och den borde vara klar nu i stora drag. Nu är det bara finputsning som gäller och sedan oppponering/exam.seminarium i maj.

* Pappa blir med hund, Dino får en kompis och han kommer på måndag hem till gäddgatan. Han hämtas nere i Ö-sund och får det fint klingande namnet Mio. Ja, det är ytterligare en hamiltonstövare, Dino börjar bli gammal (11 år). Namnen på våra hunder kommer alltid från sagornas värld (Milou=Tintin, Dino=Flint, Mio= mio min mio).

* Jag har bokat en resa som blir i slutet av maj månad. Hade lite tomt i schemat (förutom nån föreläsning) och kände att jag skulle belöna mig med nåt. Så den 26 maj flyger jag hem till Piteå! (ja ja frida, du kan sluta hoppa nu! =).

* Har fått ett fint inredningsarkitekturuppdrag (mkt långt ord!) Ska bygga tvättstuga i syrrans gamla förråd. Ska bli jätte-skoj. Skisserna är klara och bilderna kommer komma upp på bloggen, nån gång i sommar.. Detta ska göras i maj när jag kommer upp.

* Jag har tackat ja till arbete på anestesi och fått en tillsvidareanställning. Fått en lön som höjer min nuvarande lön med nästan 3 000:- Då kan man inte tacka nej. Och över 1 månads semester (4½ v) Så den 9/6 börjar jag söva på operation i Växjö, passa er! =)

* Nu är jag ledig i tre dagar from nu, sedan är det praktikstart igen. Ska bli så skoj! Herregud, vad mkt som har hänt de senaste dagarna..

image301


Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

*har svårt att sluta hoppa*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback