Bröllopsrisgrynsknyten

Här är receptet på hur man gör små söta knyten med riskorn i, perfekt för att kasta på brudparet när de går ut ur kyrkan. Jag hade som hedersuppdrag fått på mig att handla ris som sedan ska placeras i korg för att folk sedan ska ta och kasta på brudparet av F. Då jag hade lite tid över, så tänkte jag ordna det på ett litet annat sätt.
Så det blev inhandling av ris, korgar, snören och tyg:

  


  



Först skaffar man en mall, lägger tyget några lager tjockt (så man slipper klippa en och en). och klipper runt
Totalt blev det 124 rundlar, tog några timmar.
Pappa assisterade mig sedan när allt skulle ihopsättas, han öste ris och jag knöt ihop paketet.
Här är slutresultatet, snöret kom från en trådgardin från Dollarstor i grönt (eftersom det var färgtemat). Korgarna fick jag tyvärr ingen bild på.

F verkade vara nöjd över risknytena, även om jag gick emot hennes önskan. Hoppas hon inte är allt för arg på mig! =)
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Du är bäst!Du är bäst! Du är bäst! Du är bäst!

Glömde jag säga; Du är bäst!



Kraaaam!



PS Din assisstent är också bäst! :D DS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback