UVA från början...

Idag har jag jobbat, men inte med några patienter. Vi har målat om UVA. UVA är öronsektionens uppvakningsavdelning och jag jobbar emellanåt där. Det är där alla öronpatienter och alla barn får vakna upp efter dom varit sövda, innan dom får gå hem eller till avdelningen.

På min allra första dag, var det väldigt lugnt. Jag gick runt och kollade på allt, och tyckte väl då att barnrummet inte var speciellt "barnvänligt".  Det fanns som inget som påminde om barn. Så jag sa varför man inte gjort om lite där inne och gav några förslag på detta till min kollega och mentor Lisbeth, som nappade på mitt förslag. Vi utarbetade en plan/idé på hur det skulle se ut.
Temat skulle vara Djungel (akvarium var också ett förslag, men det skulle bli så mörkt med blåa väggar). Med vilda djur på väggarna. Så vi tog förslaget till chefen med våra argument och hon köpte idén eftersom vi lovade att måla själva och försöka hålla nere kostnaderna.

Idén med målningen av bilderna kom från roomservice. Först tar man en bild, kopierar den till overhead och sedan lyser man med en overheadapparat på väggen.


Här är förebilden och resultatet:


Är detta verkligen barnvänligt?



Shabloner är övermålade, dock räckte inte den vita färgen till allt, så det får vi fixa nästa vecka.


     
Blyertsstrecken är på plats och färg målad efter linjerna.


   
Palmen växer sakta fram och lejonet ler glatt...


   
Lisbeth målar pilliga ränder. En färdigmålad krokodil och elefant.


Allt är ännu inte klart. Mer gräs, fåglar, blommor och några djur till bla giraffer ska tillkomma. Men här är bilder på de två väggarna vi målat idag:






Jag tror, med stor sannolighet, att jag kommer ha träningsvärk både här och där imorgon. Men nu ska jag ta en skön ledig fredagskväll!

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Superfint är vad det blir, men det har jag ju redan sagt. Blev det någon träningsvärk? Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback