Förlossnings-vana

På tre dagar har jag, hittils, hunnit med fyra kejsarsnitt. Det har blivit tre brudar och en kille. Och varje gång har jag stått där tårögd och gratulerat föräldrarna. Tur att jag inte blev barnmorska, för då hade jag gråtit hela dagarna och varit jätte-trött när jag kommit hem.
Fick även se en liten mindre rolig del av arbetet igår, en abort. Kan inte låta bli utan att bli lite berörd...

Här i Vxö skiner solen och jag jobbar till fem på dagarna, hur kul e det? Ingen sol i helgen heller har de lovat. Men men, bara det är soligt på min semester så e jag nöjd...

kram kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Det är väl det som är styrkan i ditt arbete. Att arbeta både med glädje och sorg. Om du INTE skulle bli berörd på ena eller andra sättet skulle det vara konstigt.



Trevlig helg!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback