Före och efterbilder!

Nu kommer bilderna!! Då solen beslutade sig för att gå i moln, så gick jag in istället. Så här kommer bilderna på tvättstugan som är ombyggd. Lite information:
* Obehandlat cementgolv som syster målat i en grå nyans, mkt fint!
* Obehandlade gipsplattor på väggarna, som nu är liite spacklade och vitmålade.
* Vitt tak som målats om.
* Sedan tidigare fanns en frysbox och ett fult skåp för fjärrvärmen.
* Det är ett tidigare förråd som nu byggts om till en tvättstuga med förvarinsutrymmen.

image374



När jag anlände till "byggplatsen" var redan två väggskåp (från badrummet) uppsatta och en garderob (för städgrejer) ditplacerade. Frysboxen hade fått ett nytt ställe i rummet och alla gamla hyllor hade körts till Breviksberget (soptippen) ett antal varv av kära syster yster. Hon har gjort ett bra jobb!!

Dagarna innan IKEA så planerade vi rummet och tog lite mått. Jag drog om lite elsladdar och skapade nya eluttag i den nya tvättstugan. Sedan på torsdagen lånade vi ett släp och begav oss till IKEA för en heldag med shopping. Självklart fick vi inte med oss allt hem, bla ett par väggskenor som inte säljs online men ska skickas med post ändå efter vi tjatat i en timme att vi inte kan komma tillbaka senare för ett par väggskenor som kostar 38:-/st!!! å kvällen skruvades lite saker upp.

På fredagen började vi jobbet. Det skruvades vägghyllor, garderobens nya inredning kom på plats och jag handlade saker som saknades (en duschstång för ett draperi runt fjärrvärmen, en gardinstång för vi köpt för kort på IKEA, typiskt! m.m.) Sedan tillbaka och fixa ännu mer. Helt knäckta satt vi placerade framför Talang på kvällenm heja Zara du var bäst!!

Lördag började med ett besök hos bästisen Frida och hennes underbara Anton. Lite frallor och mumsig orientdressing, mums! Sedan när mamma slutat jobbet, kom hon ner och började sy åt oss. Jag och syster skruvade bänkskivor, reglar skruvades fast och jag har fått valkar i händerna!! På kvällen var det grillad älgfilé hemma på Gäddgatan för att fira min efterlängtade examen! Fick pengar till ett stetoskop av Mor å Far, å ett mkt vackert halsband från Miss Dee av syster med familj.

Söndagen var slutspurten, nu var det dags att få det klart! Syster började jobba vid två och vi kämpade som bara den. Mamma satt vid symaskinen, totalt handlade vi 7,6 m tyg! Jag städade på em och fixade håret på mina systerdöttrar, sedan tacos och tillbaka för lite "lull-lull"-fix, som Simon & Tomas säger.. Så äntligen runt kl elva var det klart. Dekorationen hade kommit på plats och vi kunde skönt luta oss tillbaka och beskåda verket. Det trista är att rörmokaren inte dykt upp ännu, så den får stå oanvänd än så länge.

image373

Här kommer äntligen bilderna. Observera att det är bara jag och min syster som gjort allt!! Kvinnor kan, fastän mamma sytt tyget och pappa hjälpt lite med sågning och eljobb m.m. Tack pappa, vi är inte alltid så duktiga som vi tror och kan inte allt!! Och tack mamma för allt syjobb, och vilken tur jag hade som fick lite tyg över till min strykbräda!!


image369


image370


image371


image372
Dekorationen på väggen trillade ner och vi klädde istället hela frysboxen. Och här visar syster var tvättmaskinen i framtiden sedan ska stå.

Hojta om även du vill ha inredningstips eller förslag för hur ett rum ska utformas.. =)
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: korpen

snhyggt med alla blommor :)

Postat av: Emil

frysen blev riktigt häftig, men kan vara lite jobbigt om den ska flyttas i framtiden.

2008-06-02 @ 16:01:34
URL: http://fmil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback