Mamma-besök

Helgen är över och mamma har lämnat mig till mitt öde. Sitter ensam i soffan och lägenheten känns plötslig så tyst. Tänkte att jag kör ett litet sammandrag av vad som hänt:

* Onsdag - Mamma kom med tåget strax innan sex. Hem och laga pasta med baconsås. Surra en massa, sedan teve å sova.
* Torsdag - Jag jobbade hela dagen lång, mamma läste bok (!!!!) i soffan när regnet öste ner ute. Sedan möttes vi på stan då Aima (blandade märken såsom only, esprit, sisters) hade rea dvs halva priset, på mer än halva butiken. Det blev en jacka, en tröja och en luvtröja (dock utan luva, men vad heter det då?) Sedan kebab, godis å soffmys.
* Fredag - Jag är nu helgledig. Mamma tar sovmorgon, i prncip varje dag hon var här också.. hihi.. Vi promenerar till Cicci´s jobb å lånar hennes bil, tack Cicci! Sedan åker vi till Hovs bageri, till Strömbergshyttan (glas!), äter lunch på Cafe Coretto på Maxi, sedan plantagen och ICA (hämta mina semesterböcker från CDON, totalt tio pocket). På kvällen lagade jag Ängasoppa.
* Lördag - Shopping på stan igen, lite ärenden som inte var avklarade. Handlade färska räkor på Torget som vi mumsade på kvällen. Även inköp av en Stoor resväska till mina norrbottens-resor. Sedan lite rea på H&M å sånt. På kvällen tog vi en tvåtimmarspromenad runt vxö-sjön (7 km å över 11500 steg!)
* Söndag - Först en lång frukoststund, sedan lite disk å sånt trist. Sedan film å ostkaka på eftermiddagen. Till middag blev det limekyckling och sedan en promenad för att kolla på alla de fina villor jag vill köpa häromkring.
* Måndag - Jag upp till jobbet, mamma åkte tåg till Gbg å Mormor runt tio-tiden..

Idag har jag varit med på två kejsarsnitt och det blev en pojke å en tjej. Så mysigt!! Jag blev tom tårögd och kände mig hedrad att få vara med om dessa mirakel!
Imorgon är det gyn igen och ett planerat snitt (kommer snart få rutin på detta!) Idag har jag varit på Akutsalen och haft en massa olika frakturer, vad gör folk egentligen ibland, jag tror vi ska börja bojkotta badrumsmattor!!

Kram Kram Karro

Ps. Bara två veckor å två dagar kvar, eller 16 dagar, eller 384 timmar, eller 23 040 minuter till semestern! Det ni!! (nej, jag räknar absolut INTE ner till dess)...

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Sweatshirt kanske?



Längtar till du kommer hem...förvånad?



Kram!

Postat av: Ida

Låter som att ni haft en helt underbar tid =) Du åker inte upp till Piteå nåt under semestern?

2008-07-01 @ 00:43:04
URL: http://nogg.se/komplicerad
Postat av: Ida

Nej jag kommer jobba då. Får inte semester förrän 12 Augusti. Vilket SUGER! men de är Mattes idé. Han ville vara ledig innan skolan började igen. De jävliga är bara att ingen annan har semester så sent. Så vi hinner tyvärr inte träffas nåt.:( nåjå, jag får väl flyga ner till dig nån gång.

2008-07-01 @ 15:10:38
URL: http://nogg.se/komplicerad
Postat av: Anna

Hej gumman! Ni verkar ha haft det underbart. Vad mysigt att ha sån tid med mamma. Jag saknar min så vansinnigt, vi hann liksom aldrig få den där tiden och göra "tjejsaker" det är en stor sorg. Ser fram emot att ses snart Kram ♥

2008-07-04 @ 13:04:44
URL: http://www.mittlillakaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback