London-bilder

Nu är det en vecka sedan vi var i London. Så mkt har nog inte många hunnit med på så få timmar. Här kommer en liten sammanfattning:

Torsdag:
Jag landade 1005 till arlanda, resten landade 14:15. Sedan stress med bagagedrop, mat, pengaväxling på Forex, säkerhetskontroll och halvspring till gaten. Kl 16:05 lyfte vi mot London, Heathrow.
Landade redan halv sex (lokal tid) och det gick smidigt på flygplatsen. Sedan tåg till stationen Paddington. Hotellet låg bara 200 m från stationen i området Bayswater, även kallat svensk-kvarteret. På kvällen promenerade vi bara ngåra kvarter bort och hamnade på restaurangen Garfunkel´s, som verkar vara någ matkedja. Det blev allt från pasta carbonara till tikka masala. Sedan hem och sova, alla var trött och slut.

     

Hotellet hade jag bokat via nätet. Det var över förväntan, då man vet att engelska hotell håller en låg standard jämfört med svenska. Så vi blev rätt så chockade när vi fick två rum av denna typen, utsikten var väl inte den bästa då vi kollade på innergården, men samtidigt så slapp vi trafiken från gatan utanför. Bäddsoffan som jag låg i var liite för kort, så jag fick ligga på snedden...

        


Fredag:
Morgonpigg som jag är, vaknade jag redan kl fyra på morgonen (fem i sverige). Sedan låg jag och snurrade lite. Vid halv sex gav jag upp och tog en promenad. Vi skulle överraska mamma sedan, så jag kunde rymma till syrran som hade alla paket. Jag funderade lite på var jag skulle gå, gissade åt vilket håll Hyde Park låg och traskade dit. Regnet låg i luften, men det var friskt och härligt. Mötte massor med joggare sedan i parken. Våren har kommit till London och jag bara gick omkring och njöt.

        
        

Massor med ekorrar finns det i Hyde Park, Sofie räknade till 21 st. Vackrast var nog de blommande körsbärsträden.

Sedan var det dags att fira mamma. Med en importerad muffins och en massa tårtljus, så överraskade vi mamma, som såklart redan stigit upp och duschat. Bästa var nog att jag tagit med mig kortet till rummet och därför kunde dom inte tända ljuset! haha! Sedan åt vi frukost på Raffe´s, pappa smällde i sig en hederlig engelsk frukost. JAg nöjde mig med lite rostad macka å white tea.

        

Sedan var det dags för lite sightseeing. Det blev först en runda på Madame Tussauds, därefter tunnelbana till Harrods. Där kan man nysa länge om man är allergisk. Och man var tvungen att ha med sig den stoora plånboken om man var shoppingsugen.

           

        

        

Sedan var vi trötta och matta, klockan var en bra bit efter lunch och magarna kurrade. Innan promenad hem till hotellet, vi tänkte hitta nåt lätt att äta. Gick förbi en liten restaurang/bar och läste menyn. Där hade dom Afternoon Tea, perfekt! Så det smaskade vi i oss.

        

Sedan på kvällen var vi på en italiensk restaurang som hette Bertorelli´s. Som låg i Convent Garden vid trafalgar square. Blev inte så imponerad av stället även om dom hade linnedukar. Men deras Tiramisu var underbart god!
Resten av resan kommer i ett annat inlägg...

Duktigt om du läst ända hit!
Kram Kram Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback