London- Lördag

Nu kommer resten av inlägget. Fredag har tagit slut, mamma är äldre och nu denna dag åkte vi på bus-sightseeing. Detta verkar vara väldigt stort i London. Efter en god frukost på ett litet fik med mkt matos, så promenerade vi till Marble Arch och hoppade på bussen. Denna buss gick runt i London och visade allt möjligt. Madame Toussad´s, Kensington Gardens, Picadilly cirkus, Trafalgar square, Baker street, Buckingham palace, London eye, Big ben, Westminister Abbey, Tower Bridge, The Tower m.m. Här kommer en del av dessa sevärdheter:

        

        

       

På kvällen gick vi till en grekisk restaurang och det var bullrigt men hemtrevligt. Det åts mezes och lamm, vissa åt kyckling som hon brukar. Trötta å slutkörda var vi, så går det när man ska göra så mkt på bara några få dagar.

  


Söndag:
Vi åt frukost på Maxim, en liten finare frukost/lunchrestaurang bara nåt kvarter från hotellet. Då blev det hederlig rostad med marmelad och white tea. Sedan hade vi nån timme att förbuka innan utcheckning och resa till flygplatsen. Vi tog då en promenad till Hyde Park och kollade in lite olika saker. Det blev bla Peter Pan-statyn och minnesfontänen över prinsessan Diana.

        

Blev besviken på priserna på Taxfree, handlade bara en parfym. Vinerna kostade 70:- st och det andra ska vi inte ens prata om. Maten intogs sedan på T.G.I.Friday. Inte så bra mat som dom brukar ha, men det fanns inte så mkt att välja på.
Var sedan hemma i stholm runt halv tio lokal tid, sedan till vxö runt tjugo i tolv. Låg i sängen halv ett, praktiserade sedan hela veckan. Tror jag nu börjat sakta återhämta mig, men behöver nog helgen på mig. Är även rädd att jag kanske blivit lite förkyld också. Nyser och e lite snuvig.

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som att ni haft en underbar tid i London. Blir allt lite avundsjuk... Kram

2008-03-14 @ 10:39:38
Postat av: Fridasfunderingar

Vilken fantastiskt fin weekend ni verkar ha haft!
Så himla roligt att göra någonting sånt tillsammans. Bra redogörelse också, skoj att läsa!
Hoppas verkligen att du slipper förkylningen. Vabbar idag för A. är sjuk. Feber. Fast han sover nu *peppar,peppar*. Ha en skön helg! KRAM!

Postat av: Karolina

Sara: Det var toppen, åker gärna dit igen.
Frida: Är det dagis-sjukdomarna som kommit nu?
Till er båda, ha en bra helg! Missa inte inlägget innan detta också! kram!

2008-03-14 @ 15:28:13
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Malin

Hoppas du slipper förkylningen! Har varit på skolan idag när jag kände mig mycket bättre. Klarade till och med uppspelningen av The Rose på keyboard med ett MVG- :) Nog för att det är en enkel låt. Blev väldigt förvånad över att det gick så bra som det gjorde faktiskt, när jag inte har haft lika mycket tid som alla andra att träna när jag har varit sjuk så mycket. KRAM, när far vi till London nästa gång då? ;) Haha

2008-03-14 @ 19:07:36
URL: http://malingotthold.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Hej!Jag hade läst båda,men valde att kommentera i detta. Kram!

2008-03-16 @ 13:48:40
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback