Matlådor!

Vad mystisk det är att vara så här långledig. Jag har sett flera filmer och ännu fler serier under dessa dagar. Det värsta är nog ändå att jag har skrivit lite på uppsatsen, fast än jag inte behövt det. E jag sjuk?? Kände att även hjärnan behövde lite mental träning.

Idag har jag alldeles själv lagat cykeln, kedjan hoppade i samband med cykling över trottoarkant i onsdags. När jag frågade grabbarna igår hur man gjorde det, svarade dom bara "lämna in den".. men jag lagade den på bara fem minuter!!

En händig tjej reder sig själv!

Nu vankas det snart mat, det blir ris å grönpepparkyckling. mkt gott! Här kommer receptet för de som vill, mkt lätt å en massa matlådor blir det.

Karolina´s Grönpepparkyckling                                               
(ger ca 4 port)

1 grillad kyckling

sås:
60 gr smält smör,
1 msk torkad,stött grönpeppar (köp hela korn på burk och mät upp innan krossning i tex mortel).
1 msk soya
3 dl vispgrädde (mellanvisp funkar utmärkt)
1 msk Fransk senap (även vanlig funkar)
 
Koka ihop såsen och låt sjuda 5 min. (ej kycklingen i såsen). Rensa kycklingen och gör den i mindre bitar som lägges i en ugnsfast/eldfast form. Häll såsen över kycklingen och rör om så såsen fördelar sig. Låt stå och dra, gärna över natten.
Ställ ugnen i 200-225 grader i 15-20 minuter. Servera med ris, samt en mumsig sallad med soltorkade tomater, tomater, oliver, fetaost och en smarrig tzatsiki till. Och varför inte lite mumsig ciabatta..?

Bon Appetit!!

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Du är ju inte riktigt som alla andra barn som jobbar när du inte behöver. Å andra sidan är det alltid bättre att göra det när andan faller på istället för när man måste....DUKTIGT AV DIG!
Är i valet och kvalet om jag ska vara hemma imorgon...och någon dag till. For på ICA för en stund sedan och handlade...var genomsvettig när jag kom hem. Med andra ord ett tecken på att jag kanske borde vara hemma??? Bamsekramar!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback