Sommarjobb

Oj, vad många inlägg det blev idag, här kommer det tredje.. Har ringt till ansvarige chef på ambulans här i vxö. Frågade lite ang sommarjobb, och fick berätta lite om mig själv. Han tyckte det lät bra, jag har ju en massa bra kunskaper från HIA och ska i april få göra lyft- och körtestet, sedan även nåt skriftligt test om medicinska saker.

Problemet e dock att chefen på anestesi vill veta om jag ska jobba där i sommar, helst vill hon veta det igår. Men jag har fått veta att jag inte kommer få söva nåt alls i sommar och bara jobba på uppvaket. Frågan är nu hur jag ska göra. Tyvärr får jag inte göra ambulanstestet förräns i mitten på april. Ska jag våga vänta ända tills dess innan jag fixar ett sommarjobb?

Hjälp mig i denna svåra sits, det som är positivt är att jag kommer aldrig vara arbetslös med mitt yrke iaf. Men jag kanske får gå in och jobba på en vanlig avdelning..

Kram Kram Karro

-----------------------------
Uppdatering 080317:
Det lutar ändå åt anestesi. Får troligen sämre lön på ambulansen och det sommarjobbet blir inte klart på länge. Och mina klasskompisar vill att jag självklart ska jobba med dom i sommar. Jag får garanterad semester och en fast anställning från början. Har nu skickat ett mail till avd-chefen om läget och kollat lite. Om hon står fast med lönen, så skriver jag under. Får ändå ett lönelyft på över 2000:- och det kan man inte tacka nej till...
Uppdateringen kommer med tiden.
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Lyssna på din magkänsla är det bästa rådet jag kan ge.Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback