Operation: Tand

 Idag har jag gjort något jag gruvat mig för nästan över ett år. Har äntligen dragit ut en av två visdomständer. Och det gör såå ont just nu. Fck först lite premedicinering i form av Stesolid 20 mg, rejälv dos med tanke på att vi ger pat som ska opereras bara 10 mg. Sedan fick jag sitta i ett bås och vänta på att de ska verka och jag får komma in på op-salen.
Där blev jag sedan sterilklädd och det var lite spännande att se det ur patientens synvinkel. Bedövningen lades, inte så skoj men sedan var känseln borta. Roligast var nog när jag skulle gurgla bakteriedödade, och lyckades spruta ut en hel del i den bedövade mungipan.... haha

Sedan startade operationen, det gick faktiskt rätt så bra även om jag knep hååårt kring skärpet. Ögonen fylldes med tårar ju längre tiden gick. Sedan när han sa att han väl fått upp roten också så började jag gråta. Det var liiite jobbigt faktiskt. sedan lite blodstillning och stygn så var det klart.
Ann vantade sedan på mig, så underbar hon e, min alldeles egna lilla Ann-hörig (hennes nya smeknamn=). Vi trippade ner till stan för att hämta ut mina smärtstillande tabletter och vi kollade igenom utbudet lite också. Jag lyckades tom få i mig lite lunch också, bakad potatis med tonfisk, mums! Har även jag fått ett smeknamn i form av vampyren, då det blött stängdigt lite från såret i min mun.

Här kommer lite bilder nedan, det kan vara några lite äckliga tex tanden, så bestäm själv innan du kollar på dom ordentligt!
Kram Kram Karro

     

Å lite efterbilder:
     
(Kolla in de drogade ögonen på mig i mitten, å den lilla hamsterpåsen till höger på bilden!!)

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

HUvva då!
Fy vad du var modig!
Jag fattade nada imorse.
Bra att det gick bra i alla fall och att Ann-hörig följde med.Kram!!!

Postat av: Anna Fredriksson

Vad du är tapper. Jag vet hur det är, Jag har gjort det 4 gånger men bara en operation. Tyckte det var bättre eftersom de då satte ett stygn. De andra gångerna var såret öppet. Inte så mysigt kan jag lova. Fast jag fick ingen Stesolid fuskigt!!
Kram Anna

2008-05-02 @ 19:45:54
Postat av: Karolina

Frida: Ann-Hörig var såå snäll med mig, har pysslat om mig så mkt. E nu svullen och har ont, men det blir nog bättre med tiden..

Anna: Jag har enorm tandläkarskräck och fick därför premed för att ens orka med det. Grät igenom operationen och efteråt när spänningen släppt.

2008-05-02 @ 22:37:26
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback