Söndagsmiddag

Jag tycker pannkaka är gott. Med bacon i.. Men en hel plåt blir väldigt mkt mat för lilla mig. Så jag var lite uppfinnig och tog lite drygt halv sats och slängde allt i en stor gratängform istället. Vips så har jag lagomt mkt med pannkaka för lilla mig. Gott var det, med jordgubbssylt och glass till....

Så istället för Ugnspannkaka, får jag nu kalla det Ugnsgratängformpannkaka... Det var ett långt ord!!

Bilden är tagen precis när den är nyuttagen, fem minuter senare var den mkt plattare.. =)


Recept:
2,5 dl Vetemjöl
2 msk Socker
Nypa Salt
2 Ägg
4-5 dl Mjölk
Margaring till formen
1 pkt bacon

Blanda alla ingredienser utan margarin och bacon. Värm ugnen till 225 grader. Smörj en gratängform modell större. Lägg i baconen. Fräs i ugnen i fem minuter. Ta ut formen, fyll med smeten. Åter in i ugnen 20-25 min.
Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback