Projekt hallen

Jag lovade att jag hade ett litet projekt till. Jag handlade på Citygross igår och såg då denna otroligt vackra tavla. Egentligen har jag väl inte råd men jag köpte den ändå.

Den är 80x80 cm och en oljemålning på canvasduk. Vackra rödgula tulpaner. Så ni kan väl se er framför er hur jag cyklar med tavlan i blåst hem till mig. Kan lova att jag aldrig längtat så mkt att få komma hem som då. Bilisterna fick sig nog ett gott skratt om inte annat.

Tidigare har jag inte varit så nöjd med min hall. En lampa måste jag ha, annars blir det becksvart. Sedan nåt annat men det är svårt att hitta nåt som matchar pga tapeten. Så här hade jag det innan:



Så idag har jag hamrat, skruvat, borrat och måttat, men det tog bara två timmar från start till slut. Köpte även en spotlight där jag gjorde en hel del eljobb, då jag behövde en strömbrytare och längre sladd.

I brist på hållhjälp, får man ta vad man har, en stolsrygg och lite böcker, för att hitta den rätta höjden.




Detta blev sedan resultatet med allt klart:



Har även köpt lite mer saker till hallen, lägger in de senare i detta inlägget. Självklart köpte jag matchande tulpaner!



Ha nu en fortsatt skön lördag!

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det blev jättesnyggt. Bra jobbat.

2009-01-24 @ 21:06:11
Postat av: Ida

Det blev ju kanonsnyggt! De sägs att de bästa köpen man gör är när man egentligen inte har råd. =)

Postat av: Frida

Kan förstå att det varit svårt att hitta nåt som passat i hallen när tapeterna i sig är ett konstverk. Tyckte det blev rackarns snyggt med tavlan, både fint motiv och en färgklick. Lampan förhöjde upplevelsen! Mycket fint!



Kram!

2009-01-25 @ 10:52:13
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad fint det blev. Tavlan är verkligen skitsnygg. Kommer förbi nån dag och kollar in den live :D

Kram

2009-01-26 @ 23:13:18
URL: http://www.mittlillakaos.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag försöker tänka positivt men jag vet inte vart nånting är på väg nu. jag lever inte livet, livet lever mig. Snart kommer det bli bra det vet jag men just nu är det jobbigt.

2009-01-28 @ 13:46:20
URL: http://iidastankar.blogg.se/
Postat av: Ida

hurru kusin vitamin, du måste bli bättre på att uppdatera nu =))

2009-01-30 @ 12:52:43
URL: http://iidastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback