Sofies tygvägg

I samband med ommöbleringen av Sofie´s rum i julas, så önskade hon sig även en tygvägg (som fondvägg). Tyvärr hanns detta inte med, men det gjorde jag nu när jag var hemma istället, utan att hon visste nåt. Tyget heter Hjördis och finns på IKEA för ynka 19:-/m kan det bli bättre?

Här ser ni före-bilderna och även bokhyllan, databordet + cd-hyllan vi handlade i julas till henne.

  

  


Och så här blev det efteråt + städning:

  




Totalt blev väggtyget 360 x 144 cm... Använde mig av fållband som man stryker på, vilket gjorde att man sparade mkt tid och slapp dra fram symaskinen.  Gardinerna gjorde jag i panel-version då hon har ett litet fönster. Jag helt enkelt kapade tyget på längden. Tavlorna på väggen är från IKEA, som hon fick av mig i födelsedagspresent (hon fyller år i juni, men vi köpte dom i julas) och äntligen var det någon som monterade ihop dom åt henne...
Priset för denna renovering då? Jaa, tyget gick väl på 200:- med fållningsband och pinnen. Så det kostar inte multum att göra om lite..

Det var lite kul när hon upptäckte det. Syrran och Sofie var på stan och jag och pappa jobbade för att få upp allt. Sedan hittade vi på att vi skulle fika hos dom och mötas upp hemma hos dom. Syrran sa åt henne att springa upp med grejerna på en gång.. Vi satt nere i köket och väntade på reaktionen. Det var alldeles tyst länge, sedan kom ett " Men vad har du gjort?" Tack och lov så verkar hon vara nöjd...

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Pappa

Pappa/mor-far ska då vara med över allt!!!

2009-03-29 @ 15:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback