Foten

Japp, jag pallade med att jobba 9 timmar idag. Dock med en hårt lindad fot, tack Marie, och lite envishet. Danne, en av  ortopedläkarna såg mig linkade i korridoren och genast hände det grejer. Undersökning med palpation och remiss till rtg. Tack och lov visade röntgen inga frakturer, så nu är det bara ledbandet som är "trashat".
Fick även ett stödbandage för fotleden från akuten som jag ska ha på mig nu när jag går, dock än så länge blir det hellindning av foten då den svullnar. Och kryckor har jag lånat från dagkirurgen.

Idag fick jag kompledigt och har lovat att vila och högläge. Fick en smärre chock när jag lindade av foten igår. Blå precis över hela fotknölen på utsidan av foten och svullen som en elefantfot (tack för jämförelsen syster..).



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback