Sommarfräsch

Visst är det härligt när solen skiner! Vi har äntligen haft turen att få lite sol här nere i södra delarna efter ett regnigt, kallt maj månad. Att få slänga fingervantarna och koftan, för att istället plocka fram ballerinaskorna och sommarkjolarna.

I onsdags kom solen och än så länge håller den sig kvar. Fick jobba över i onsdags på beredskapen, så jag fick gå hem redan kl 13 på torsdagen. Så då passade jag på att ligga i solen på em, med glass och jordgubbar. Helt ok!


Sedan igår sken solen varmt, så då låg jag i solen och försökte få tillbaka solbrännan som bleknat från Teneriffa. Magen blev snabbt brun iaf, pepparkaka på en gång. Sedan på kvällen var det inflyttningsfest hemma hos Cecilia och Mats i deras nya hus ute på Östra Lugnet.

Tog även en löptur igår i värmen, gick över förväntan bra. Det märks att kondition förbättras och att det blir lättare. Pulsen blir inte lika hög och orken håller i sig längre. Imorgon börjar utomhusgympan med friskis och svettis, tänkte ta mig dit om det inte regnar.

Idag är dagen rätt så oplanerad, men det är skönt. Solen skiner idag med, så jag ska nog ta min bok och pressa lite till. =) En helt enkelt skön dag, som balsam för själen!

Ha en underbar dag och helg älskade vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback