Valet & Kvalet

Nu behöver jag din hjälp. Har såååå svårt att besluta detta själv.

Mitt problem är följande:

Jag har blivit erbjuden en ny tjänst, eller snarare en ansvarspost. Som Operationsplaneringsansvarig! (Tjoohoo, så skoj!!). Sökte den i början av maj, och jag fick den! (två tjänster fanns).

Men vad är då så negativt med detta?

Joo, jag måste såklart jobba med denna nya tjänsten på 60% bas, och som narkossköterska 40%. Vilket i sin tur innebär att jag inte kommer kunna jobba jour.

Då jag älskar att jobba jour och hålla på med "akutverksamhet" så är valet väldigt svårt.
Dock lockar det med den nya tjänsten, då jag ska få vara med och skapa ett helt nytt system som ligger på datorn och ska lätta på planeringen för patienten när den går från mottagningsbesöket till operationen.

Så jag som gillar att pyssla med datorer och anser mig vara rätt så organisatorisk, så är det en perfekt tjänst.
Och självklart ett steg uppåt i karriären.. =)

Så här kommer argumenten, för och nackdelar:


¨

Så hjälp mig nu! Ge mig förslag!

Kommentarer
Postat av: Frida

Verkar definitivt finnas både för och nackdelar oavsett hur du gör. Om jag ville var skämtsam skulle jag säga inget av dem -flytta hit.

Men jag förstår att din fråga är seriös. Kan dock inte råda dig till nåt annat än att ta ett djupt andetag och lyssna på magkänslan. Ett tips kan vara att även lägga till dimensionen att tänka hur du skulle värdera ditt beslut om tio år. ´Kram!

Postat av: Frida

Glömde skriv det uppenbara kom jag på inatt. GRATTIS! Jag förstår de vill ha dig.

Du glömde en sak som talar för att ta det: Du gillar utmaningar, det är i din natur.



KRAM!

2010-06-11 @ 12:00:11
Postat av: Ulrika

Ta chansen när du får den:) Kan du inte få ledigt från din nuvarande tjänst och pröva på?? Du känner bäst vad som rätt, lycka till med beslutet.

2010-06-11 @ 22:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback