Husmorstips

Jag bara älskar vaccumpackat!!
Alltså när det kommer till förvaring.
Vet inte var jag fick idén ifrån, men har massa kläder här uppe tex balklänningen, då det luktar lite fukt och sådant i källaren och kläderna tar doft av detta.

Så nu var det dags för lite röj i klädkammaren. Har röjt massor med kläder också. Tänk så mkt man sparar bara för ifall att. Så nu åker en massa kläder som bara ligger och tar plats.

Här är samlingen med kläder som försvann:



Och bland dessa fanns en massa gamla klassiker:



Det fina regnstället från HellyHansen som räddat mig många gånger, Den fina mockakappan som jag köpte i gymnasiet och den röda klänningen som jag hade när jag tog sjuksköterskeexamen.




Kopparskimrande nyårsblåsan från -01 (?), den vackra gråa kjolen från julen -97 (?), och en riktigt gammal, vit underkjol från examen i 8:an (1995!!).




Blåa dressen från bröllop i Värnamo -05. Ett underbart linne á la 70-talet. Minns du Sara när vi köpte det på H&M i Luleå? Kan det varit i slutet av 90-talet? Och slutligen en ljuvligt fin, men mkt kortkort klänning från Nice, inköpt sommaren -05.

Har en hel del kläder kvar här hemma, Anna har redan varit här och plockat en kasse. Mamma har också tingat lite. Resten går till Erikshjälpen eller dylikt.


Nu tillbaka till Vaccum! Hur som helst, vill jag få bort min balklännning då den tar extremt stor plats. Så jag inhlandlade mig på claesohlsons två klädgarderober och två påsar. Garderoberna ska man "suga" ut luften med dammsugare, medan påsarna pressar man ut luften. Suveränt system!

Så här packar man balklänning + ca 5 klänningar (!!) till:

 


Och så här slänger man ihop vinterkappan, skiddressen och dunvästen:

 


Men det bästa var nog duntäcket. Jag har en sk dubbeltäcke, som alltid är lika svårt att packa ihop. Men med lite bök så fick jag ner det i påsen:

 

Otroligt vad mkt luft det finns i ett duntäcke!!

Nu ska jag bära ner detta i källaren och glädjas åt allt utrymme jag nu fått. Ska nog handla några till klädgarderober till veckan.

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Ida

Nöjd?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback