God Fortsättning

Vad julen går snabbt. Snökaos utomhus och julgodis inomhus, kan det bli bättre?

Tomten var snäll även i år! Stor mysig tekopp med matchande bricka, satinlakan + örngott så nu kan jag sussa skönt också. Teskedar till mina bestick är mkt bra. Vacker halsduk att vira runt halsen nu när snön yr runt. Ljuslyktor som skapar mysstämning i vintermörkret.

Idag vräker snön ner. Jag önskade mig en vit jul, men jag tror dom tog i lite mer än väl. Har ingen aning hur det är nere i Vxö, men här i Pite har det nu kommit en decimeter på knappa två timmar. I Västerbotten kan dom inte ens öppna ytterdörren pga all snö. Undrar hur det är när jag vaknar imorgon? Dock är jag redan less att skotta, idag tog det 40 min att få bort drygt en dm, och knappt 20 min för att marken skulle vara övertäckt igen...

En veckas semester kvar, eller snarare sex dagar. Det blir dock lite lugnare denna vecka. Mamma jobbar lite och syster med familj är (förhoppningsvis) utomlands. Dom sitter nu på Kallax flygplats i Luleå utan något plan än så länge. Enl internet så ska dom lyfta en timme senare dvs tio i midnatt istället för tio i elva. Hoppas dom nu kommer iväg, innan snökaoset blir ännu värre (iaf enl lokalbladet PT).

Har köpt mig nya brillor förresten, blev min egen julklapp. Ska också till IKEA och investera i lite fler bokhyllor och ta bort
de gamla hyllorna. Ska köpa lite mer låga hyllor av modell Billy (har tidigare de 2m höga och 40cm breda, nu ska jag köpa de som är bara 98cm höga). Sedan en stor spegel ovanför blir nog fint!

Nu ska jag se om pappa skottat färdigt. Lite komiskt är det ändå att mammas trädgårdslyktor som är kanske en 45 cm höga, nu ligger under snön och ger oss självlysande snö. Får gå ut och ta ett kort på det!

Kram Kram Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback