Blodpudding!

Åter igen har jag agerat husmor. Har lagat äkta, hemmgjord blodpudding efter farmors gamla recept. Hur mumsigt som helst. Nej, jag tänker inte avslöja receptet, det ska gå i släkten och till dom som kan bevara det. =)
Lagade det tillsammans med pappa när jag var hemma förra julen, då hade han fått tag i recepten från min faster. Troode det skulle vara jätte-svårt, men det gick rätt så smidigt faktiskt. Men det blev nog totalt fyra samtal med pappa för att rådfråga om lite saker.

Ikväll ska jag försöka mig på hallontryffel också, med mörk choklad.. mums! nåt att bjuda mina klasskompisar när jag ska bjuda på fika på måndag. kanske blir det några över som jag kan ta med mig hem till Pite...


image199


Liten bit av den mumsiga blodpuddingen (är gjord i en vanlig sockerkaksform).

Kram Kram Karro

ps. Ha en underbart fortsatt Lucia, snart kommer tomten.. ni vet väl sången... "elva nätter före jul...."

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

*harklar mig och drar efter andan*
Lusse lelle,lusse lelle.....

Postat av: Karolina

hihi....

2007-12-13 @ 21:12:08
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback