Julpyssel

Visst är det härligt när julen närmar sig! Alla tänder stämningsfulla ljus i fönstrena, bjuder in sina vänner och bekanta på glögg och pepparkakor. Julmusik hörs i bakgrunden och snart kommer lucia och besöker oss. Och självklart börjar man längta efter familjen, att få vara tillsammans med sina nära och kära. Känna trygghet och värme... japp, du gissade rätt, jag har otrolig hemlängtan! Men det är bara drygt en å en halv vecka tills jag får smaka på pappas griljerade julskinka och mammas julgodis. Och självklart träffa mormor som också kommer upp.. Att få träffa kära syster och mina underbara systerdöttrar som gör livet värt att leva.. =) *längtar*

Sedan all julstress som jag upplevde på stan igår när jag handlade julklappar kopplar jag bort, och den stundande tentan den 2 januari som ligger och spökar ständigt. Julmusiken spelas för fullt här hemma och jag slår in julklappar för glatta livet, inser ni hur mkt julpapper man samlar på sig år efter år.. har tom två stycken oöppnade rullar. Nu har jag iaf gjort slut på en rulle.

Annars ska jag julstäda lite här hemma, göra det fint. Har redan tänt det andra adventsljuset idag och ikväll vankas det julkonsert med kören i domkyrkan, kommer bli så otroligt pampigt! Min kära kompis Cicci ska sjunga O helga natt, mkt vackert! Funderar på att värma lite glögg och slänga ner i termosen och dricka innan så man får rätt stämning.. hihi

En riktigt god andra advent på er alla där ute, hoppas snön kommer snart bara så vi alla får en vacker vit jul!
Bamsekramar Karro

image196

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman! Vad härligt med julmys. Just nu är jag mest hysteriskt julstressad. Det är dansavslutningar, luciafirande, julklappar som ska köpas, julmat som ska fixas och så ska man dessutom jobba och ta hand om familjen.
Kramar Anna

2007-12-11 @ 11:02:11
Postat av: Karolina

Anna: Ta ett djupt andetag och tänk på allt skoj! kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback