Florist kanske mitt andra yrke?

nja, så självsäker e jag väl inte. Men jag gillar att pyssla med blommor och så.. både snittblommor och vanliga gröna, ja tom kaktusar.. Tänkte visa lite vad jag har hemma i fönstrena och inne i lägenheten, både riktiga å plast. Vilka som e vad får du gissa själv.. =)

Jag handlade en vas på IKEA för lite blomsterarrangemang vid min tevebänk, å igår å idag har jag kompletterat med pilkvistar och falsk orkidéekvistar för att få lite färg.

image54            image55

Jaa, jag vet dom ser lite falska ut, men e så fina på håll. Å det är så mörkt där så inte mkt överlever.
Annars så har jag just nu ett "dille" på zucculenter (stavas det så?). Dom klarar sig bra när jag är iväg på resor och tål att stå i mina fönster som vätter mot söder.

image56     image57    image58

Två svärmorstungor, ett myntträd och slutligen två zucculenter (vet itne vad dom heter riktigt).

image59    image61      image60

Först en grönväxt som jag inte vet vad den heter, men är mkt vanlig, blir oftast ca 60 cm hög med en stam på ca tre cm. Den skjuter ut kvistar som sedan formar bladen som en stjärna. Hur som helst, klippte jag av stammen och kvar blev inget, nu växer den igen och skjuter skott nerifrån.. mkt fin å lättskött.
Sedan två kaktusar å en zucculent  som jag har på köksbordet. Krukan är från jobbet som jag fick när vi rensade.
Slutligen en fin hängväxt som hängt med i måånga år. Det kommer och går, mår bäst när man pratar lite med den.

Jag har även en ficus som står brevid soffan, men den vågar jag inte då den är helt naken och sakta men säkert börjat knoppa igen, en riktig säsongsväxt. Släpper varenda blad på hösten för att nu när solen kommit spricka upp å leva igen.. Och många mobbar mej för att jag inte tar hand om den.. *snyft*

Nu är det väl bäst att jag tar å vattnar dom lite, det har varit varmt här idag..
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet inte heller riktigt hur det stavas..... :D Såg i alla fall fint ut! Själv försöker jag döda alla levande växter så jag får byta ut dem mot fejkade. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback