Nåt som berör..

Idag såg jag en film som jag spelade in i helgen när jag jobbade. Vet inte om nån annan än mig har sett den. Den gick på femman i fredags eller lördags. Har jobbat hela helgen och sedan tränat idag efter jobbet. Så när jag lagat lite mat, så slog jag mig ner i soffan för att se lite på teve. Det var då jag slog på filmen.. "Helens små underverk" eller "Raising Helen"..

Det handlar om Helen, en kvinna mellan 25 å 30 års gammal. En karriärskvinna som har ett liv som andra skulle drömma om. Hennes närmaste är hennes två systrar, den ena är "bull-mamman" , Jenny, som gör allt rätt å den andra, Lindsay, den som står Helen närmast och är mitt emellan dom. En dag omkommer Lindsay och hennes man i en bilolycka och kvar är deras tre barn. Enligt testamentet är det Helen som ska få vårdnaden, vilket innebär att alla inklusive henne själv är i chock.

Nu börjar en kamp för Helen. Allt i hennes liv vänds upp och ner. Att få följa med henne på denna resa var fantastiskt. Se hur hon kämpar och verkligen försöker. Visst, det kan bli lite "hollywood"-fjäskigt ibland, men för mej så fastnade den i hjärtat. Kan bero på att jag själv är i samma stadie i livet och längtar efter det livet hon fick, iaf en del av det.. =)

Så ni som vill, se filmen och njut. Men glöm inte näsdukarna iaf..


image5            image6        image7
 Kram Kram K

Kommentarer
Postat av: Frida

Har också sett den, dock inte i helgen. Den var bara sååå bra! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback