Första veckan e över!

Fyra pratikdagar har rullat förbi. Sitter nu hemma i soffan, fått i mig lite mat och är helt slut i huvudet. Det är faktiskt hur kul som helst att praktisera, om man bara slapp de 50 fjärilarna som fladdrar i min mage så fort man ska göra nåt nytt och spännande. Nån som har nåt tips på hur man får bort dom? =)

Nu kommer lite info för dom som kan.. Har hittils satt hela 5 (!!) Larynxmasker! (en typ av mask för intubering vid sövning). E faktiskt liiite stolt över mig själv, alla har kommit på plats direkt och en narkosläkare tyckte det såg mkt bra ut. ;) Söver nästan redan helt själv, även om jag inte kan nåt om tex apparen eller läkemedlena. Har två suveräna handledare som är vana (minst 25 års erfarenhet, ca 60 år tillsammans!) och låter mig försöka.

Dagarna blir dock inte så roliga under praktiken. Ska försöka hålla alla dagar i ett sträck så man inte vänder på dygnet åt olika håll hela tiden. Så här ser min dag ut..

* 04:50 Försöker vakna
* 06:02 går direktbussen till Ljungby (försöker sova lite på bussen..)
* 06:50 framme på lasarettet, omklädning och frukost i fikarummet på op
* 07:30 Arbetsdagen börjar.
* 16:35 Går direktbussen hem, ska försöka hinna med denna varje dag (jobbar då ca 8½ h).
* 17:25 hemma i vxö, i lägenheten ca 10 min senare.
* Nu dags för lite slötid, hamnar troligen i soffan å flippar mellan kanalerna..
* 20:30 sovdags om möjligt, vilken innebär tidigast 21:00 isäng.

Be mig inte vara social dessa dagar, e bortrest nästan 12 h om dagen och får vara "fri och ledig" i totalt 3 h.. Men nu hinner jag läsa lite böcker på bussen iaf. Har nu påbörjat Camilla Läckbergs "Stenhuggaren"..

Oj, det blev ett långt inlägg.. Får försöka skriva oftare istället..
Ha en bra helg. Imorgon blir det filmstund (hemläxa från skolan) med några av klasskamraterna. Ska även försöka klämma in lite spa (tack för inspirationen frida!) och träna..

Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

NOg förstår jag att du inte riktigt orkar vara social när du har så pass långa dagar...du får göra det bästa av övrig tid om inte annat! Varsågod för inspirationen! Kram!

Postat av: Anna

Vad kul att det går bra på praktiken. Det vore kul att ses nån dag när du har det lite lugnare. Vi hörs Stor kram och trevlig helg. /Anna

2008-02-08 @ 17:01:39
Postat av: Karolina

Till er båda: Trevlig helg!! kraaaaam!

2008-02-08 @ 18:33:54
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Annaboda

Hej gumman! Skönt att se att det är lite bättre med dig. Ta inte ihjäl dig bara, och ÄT ordentligt. Stora kramar!

2008-02-08 @ 22:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback