Halt!

Och kryckberoende. Det är jag numera. Efter en liten dum (?) olycka med mina nya fina stövlar, stod jag på huvudet eller inte riktigt. Men jag ramlade iaf och reste mig lika fort. Tyckte det inte var så farligt, utan traskade vidare i tron att jag bara stukat foten lite.. Med tiden svullnar foten, smärtan ökar och till slut kan jag knappt stå på foten. Tur man då var på jobbet i några ärenden och fick foten lindad. När jag kom hem kunde jag inte böja på den och började toklipa när jag råkade belasta den lite.

Så efter ett besök på jourläkarcentralen, är jag nu kryckförsedd. Detta då jag har en utslitning på mitt ledband som sitter på utsidan av höger vrist. Läkaren sa att hon skulle skriva ett läkarintyg, men jag sa att jag får ju sjukskriva mig en vecka själv. Hon menade att jag nog kommer behöva mer än det! Hur ska det nu gå med min praktik, har två veckor kvar. Ska testa lite i helgen och ringa till dom på söndag. För jag blir lite begränsad i mitt vårdande, då jag inte ska röra mig så mycket.

Och så ska jag till London på torsdag dessutom, hur ska det gå? Kan man ringa till Sas å berätta att jag numera är "Invalido" som pappa så trevligt kallar mig numera.. Isf kanske jag får fina sittplatser och förtur på planet. DET skulle inte vara dumt!

Nu har jag proppat i mig alvedon och diklofenak, fått bilnycklar till David´s bil så jag kan förflytta mig i helgen och ätit lite mat. Så nu väntar sängen...
Kram Kram Karro, med en bultande fot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback