2007

Nu äntligen är det dags för den stora sammanfattningen av 2007. Detta har jag gjort två år tidigare, men då på Lunarstorm. Nu blir det istället här på bloggen. Det kursiva är det jag skrev att jag skulle uträtta detta år, dvs 2007, sedan kommer svaret under. Trevlig läsning!!


* Fortsätta med min träning. Bygga upp mina muskler och få bättre flås.
   - Träningen håller jag igång med. Man får fina armmuskler i roddmaskinen har jag upptäckt. Sedan växlar träningen lite, varierat på skola och tillgång till träningslokal.


* Finna Drömprinsen! Iaf fortsätta ut i singellivet och njuta av det. Inte vara så blyg utan det är bara att ge sig ut i djungeln å ha kul!
   - Drömprinsen vet jag inte om jag har hittat ännu. Kanske har jag det utan att ha sett honom. Blyg e jag fortfarande när det kommer till känslor. Har kollat in en kille i några månader nu, men jag vågar inte ta första steget. Sedan är nog han lika blyg.. hihi, hur ska detta lyckas?
Det blir iaf inga mer blinddejter, har varit på några hemska sådana. Hellre någon där man känner personen, så man vet om man verkligen vill gå ut med honom. Annars trivs jag bra som singel, lever loppan och njuter av livet!


* Njuta av livet och inte ta någont för givet!
    - Självklart ska man göra det, är fortfarande optimist och ser ljust på livet. Tänker framåt inte bakåt. Men tar en dag i taget, inte rusa iväg och glömma hälften!


* Kanske flytta till någon annan stad, Gbg ligger nära till hands! Kanske om man träffar någon ny kärlek igen?
   - Ingen flytt är planerad den närmaste tiden, iaf minst 8 månader. Sedan får vi kanske. Ska avslöja dock (till vissas glädje), att det kändes skönt att komma hem nu i jul. Hemlängtan hade jag en hel del och det e skönt att vara där man känner sig hemma. Fast jag vill nog inte vara singel i Piteå, isf får jag hitta någon snygging och lura med mig honom.. Dock finns det ett problem, att jag nu för tiden alltid blir sjuk när jag åker hem.. =)


*Plugga mer än de 5p i Gbg som redan är inplanerade. Kanske inom akutsjukvården eller vidare inom hjärta.
    - Jag är numera student på heltid. Läser Anestesi/narkos inom akutsjukvård. Är färdig den 5 juni (om allt vill sig väl). Min förra chef bara skrattade åt mig då jag la fram mitt förslag om att läsa vidare inom hjärtsvikt. Han menade att då jag inte var anställd på avdelningen, skulle jag aldrig få det. Tack för den uppmuntrandet! Å sedan blir han sur då jag lämnar dom och istället börjar läsa akutsjukvård? Och inte ens ett tack och adjö har jag fått från varken chefen eller avdelningen.


* Spara pengar! Måste det då jag vill ha ett nytt kök också i min fina lägenhet!
  -Nja, gör istället av med alla pengar. Eller bara till goda ändamål. Som till min utbildning. Får studiebidrag från jobbet, men det räcker inte så långt i ett singelhushåll. Köket får vänta, iaf tills jag vinner lite pengar eller nåt..



Nu till 2008:

* Ordna till med min mage. Utreda vad som är fel. Är det glutenintolerans? Är det bara simpel stressmage?


* Gå klart min utbildning. Skaffa en ny anställning på operation och ta ett steg upp på karriärsstegen!


* Forsätta njuta av livet och ta dagen som den kommer. Allt löser sig i slutändan, på ett eller annat sätt.


* Resa lite kanske? Om tid och pengar finnes.


* Uppskatta och ta hand om mina underbara vänner!



Och slutligen lite bilder som sammanfattar 2007:

         

Jag å Cicci på förfest innan krogen, Jag å Sara på väg på ett udda påskäventyr, Jag gjorde teve-debut i lokalnyheterna, premiärbesök på Gekås Ullared i juli..


        

Jag å Malin på Rix FM-festivalen i Luleå i aug, På båttur med föräldrarna på en av de få soliga dagarna, After work och avslutning med mina numera f.d. arbetskollegor på hjärtavdelningen, Skolstart 3 sept på Vxö Universitet.


        

Jag gjorde palt för första gången i mitt liv, mumsiga blev dom!, Jag avslöjade mitt pusselberoende, Jag å Ann på en av alla roliga partaj under hösten, På IKEA med mina underbara systerdöttrar.


Året har faktiskt varit helt underbart! Kan inte klaga faktiskt. Nu har ett nytt börjat, och vi får se vad som händer!
Kram Kram Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback