Akutmottagningen

Av detta års första timmar har jag spenderat de flesta på akutmottagningen i Växjö. Vaknade kvart över fyra med en knivskarp smärta i magen. Magebesvären kom tillbaka efter en tid av återgång. Och hemma själv vill jag inte vara, så det blev in till akuten. Där var endast en kirurg i tjänst och han hade häcken full av en massa operationer. Jag väntade på honom mellan fem på morgonen till halv två på eftermiddagen. Då gick jag hem med löftet att doktorn skulle ringa mig med svaret på mina blodprover.

Vid fyra ringer han mig, vill att jag ska komma in igen. Mina vita är höga, och sänkan likaså (tecken på inflammation). Efter lugnat ner mig själv, pratat med Cicci, gråtit en skvätt för man är lite skärrad (joo, när man som vårdpersonal blir sjuk blir man också orolig och bara en patient)., så fick jag tag i David som skjutsade in mig. Tack David!! Du är dagens ängel!

Misstanke om blindtarmsinflammation fanns/finns, men än så länge är det lugnt. Har inga atypiska smärtor, men ska komma in direkt om nåt skulle förändras. Hoppas jag nu bara slipper detta.

Nu ska jag se om jag kan få i mig lite mat iaf..
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Malin

Folket är inte det minsta spännande, dom är bara riktigt konstiga! Haha. Alla skulle helst vilja smita iväg tror jag :) Hoppas att det blir bättre med dig

Postat av: Malin

JÄTTE KRAM (`v´)

2008-01-01 @ 19:31:24
URL: http://malingotthold.blogg.se
Postat av: Anna

Nej men lilla gumman. Hoppas att du snart krya på dig. Visst är det så att när man som vårdpersonal själv blir sjuk känner man sig lika "liten" som alla andra. Var rädd om dig nu så hör jag av mig i veckan Kram

2008-01-01 @ 22:54:27
Postat av: Anna

Nej men lilla gumman. Hoppas att du snart krya på dig. Visst är det så att när man som vårdpersonal själv blir sjuk känner man sig lika "liten" som alla andra. Var rädd om dig nu så hör jag av mig i veckan Kram

2008-01-01 @ 22:54:39
Postat av: Anna

Blev visst två inlägg vet inte vad som hände Haha.

2008-01-01 @ 22:55:58
Postat av: Fridasfunderingar

Nämen vännen!Hoppas det inte är nåt"farligt". Tänker på dig och skickar en massa kramar!

2008-01-02 @ 00:31:40
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Nämen vännen!Hoppas det inte är nåt"farligt". Tänker på dig och skickar en massa kramar!

2008-01-02 @ 00:32:04
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Johanna

gallsten kanske?

2008-01-04 @ 13:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback