Försening!

Visst är det skoj när man sitter på flygplatsen, ska precis gå på planet och så säger dom att dom har tekniska problem! Man tittar på klockan, en kvart kvar till avsegling och man inser att detta kommer dom inte lösa kvickt. Damen vid incheckningsdisken var lite smått förvirrad, hade lika lite info som oss. Dock visste hon efter en stund att det skulel bli ett nytt plan men osäkert vilken gate. En minut sedan fick jag ett sms att den nya gaten var den snett mitt emot.. och en minut senare meddelar hon att den nya gaten e samma som jag fick veta. Får hon veta sakerna efter mig??
Sedan fick jag ett sms att det istället skulle avgå 20 min senare, det meddelade hon också flera minuter efter mitt sms. Det slutade med att jag fick meddela informationen till de närmaste runt mig och sedan spred sig ryktet vidare. Stackars kvinna som inte fick nåt rätt.

När jag sedan satt vid fönstret på den nya gaten, ser jag att det inte finns nåt plan.. hmm, det verkar skumt. Plötsligt kommer en sån där liten röd bil susande över asfalten med ett jätte-stort plan bakom sig och fort gick det. Sedan kom det massor med folk från alla håll, planet tankades och väskorna rullades på. Snacka om effektiva människor! Mkt imponerande! Sedan kan jag meddela att jag för en gångs skull var allra först på planet förutom kaptenen och flygvärdinnorna som sprang runt för att hinna med allt. 40 min totalt försenades blev vi, men det gjorde inget. Jag fick en varm kanelbulle å en kopp te iaf.

image375

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback