Berörd...

Såg idag "Himlen kan vänta" som sänds på SVT varje torsdag 21:30 på webbtv. Trodde man inte kunde bli så berörd. Genom programmets första halva grät jag så tårarna forsade ner. Tänk vad livet är orättvist. Varför ska vissa drabbas så? Varför straffa oskyldiga människor som inte gjort sin förtjänt av sin dödsdom?

"- Man har tusen önskningar när man är frisk. Men bara en när man är sjuk..."

Jag kanske blir extra berörd för jag har/hade människor i min närhet med samma åkommor som de i dokumentären. Men jag har svårt att tro att någon kan låta bli att berörd på något sätt. Så jag rekommenderar att se programmet, ta vara på livet och lev varje dag som om det vore den sista. Låt inte livet gå dig förbi och känna att du slösat bort dagar.

Nu ska jag ta vara på mitt liv och leva livet!
Längta inte till imorgon utan lev idag och minns gårdagen med ett leende!

Kram Kram Karro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback