Julstök

Visst är det härligt nu när julen börjar närma sig. Glöggen har redan värmts upp på spisen, julmusiken spelar i stereon och stjärnan lyser vackert i fönstret. Kan inget annat tycka än att julen är underbar. När man sitter så här i skenet från adventsstaken och med ljudet från Jill Johnsson i bakgrunden, kan man inte annat än längta efter ens nära och kära. Att få klä granen tillsammans, slå in julklappar och fixa julskinkan.

På onsdag kommer första julbordet. Ska iväg med jobbet och äta på Evedals Värdshus, kan bli riktigt trevligt. Synd man jobbar redan kl halv åtta dagen efter, så man får nog åka hem i vettig tid.

Nu ska jag dra mig tillbaka till soffan. Har haft en mkt givande körövning i förmiddags och nu två timmars glöggfika med vännerna och kollegorna Jenny och Ulla. Så nu ska jag mysa och ha en skön afton, kanske ta mig en kopp glögg till.. =)

Kram Kram Karro


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller med. Han borde få göra de HEL bra å inte nå snabb kokihop.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback