Saker i mitt hem

Ni vet hur man kan ha små saker i ens närhet som betyder nåt för en, även om det kanske är en 10:- pryl inhandlad på ullared eller dylikt. Tänkte jag skulle visa lite av mina saker som jag uppskattar och får mig att le.


Älgen:

Hänger över ytterdörren och får mig att påminnas om de härliga dagarna i skogen. En vacker dag ska jag ha en riktig trofé!


De Andra Älgarna:

Sitter på ena sängbordet. Inhandlades på Gardingalleriet på semestern -06, bara några veckor innan inflyttning i min nya lägenhet. Fick bli en inflyttningspresent till mig själv och påminner mig om livet hemma i Pite.


Ljuslyktan Blomman:

Denna fick jag av mamma och pappa i inflyttningpresent, den har ett värmeljus i mitten och ljuser upp i höstmörkret.


Röda Vasen:

Denna återfanns i mor och fars förråd i samband med rensning. Egentligen är den mer knallröd (tomatröd) och vit på insidan, men färgerna blev inte riktigt rätt. Den har ingen stämpel och både jag och mamma ville ha den. Tur som jag har, så lät mamma mig få den.


Kunskapens Frukt, Äpplet:

Examenspresent när jag blev färdig sjuksköterska. Älskar att mamma alltid hittar något symboliskt i alla fina presenter!


Allahs Öga:

Sitter inne i badrummet och vakar över mig, så jag inte halkar i duschen. Gillar det lite mystiska och okulta. Köper alltid nåt med Allahs öga när jag är i Turkiet.


Vad har du hemma som betyder nåt för dig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback