1:a snön

Idag föll den första snön. Plötsligt dalade vita snöflingor utanför fönstret på operationssalen och en timme senare virvlade det omkring stora som pingisbollar (inte tennisbollar som jag sa först till kollegorna på salen, vi fick oss ett glatt skratt iaf!).
Resan hem från jobbet var mindre rolig, snöblandad regn och 3 cm snöslask på vägen. Självklart plaskade jag ner i en pöl innan jag ens kom fram till cykeln, sedan vid ett rödljus satte jag andra foten i en vattenpöl. Nu sitter jag iaf soffan med varma, torra mjukisbyxor och en kopp te i handen.

Visst är snön underbar!?!

 

Kommentarer
Postat av: Frida

Så ni hann typ först! (förutom det snöblandade regnet som föll för några veckor sedan och knappt lade sig). Coolt! Snö i söder och grönt i norr.Me like! :)



Kram!

Postat av: Ida

HAHA, slask å snö i växjö men inget i Umeå. =)) Jag längtar inte efter snön å de kalla månaderna framöver. Här var de bara lite frost på bilar och gräs imorse.

2008-10-30 @ 23:49:36
URL: http://nogg.se/komplicerad
Postat av: Anna

Här är det ingen snö alls...men Isak håller på att längta ihjäl sig.... Trevlig helg!

2008-10-31 @ 23:54:25
URL: http://annaboda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback