Höst-städning

Med risken att vara precis som Mor min, så har jag höststädat. Två dagar har det tagit, då jag tog köket när jag målade om och toaletten tog jag förra helgen. Nu är det rent och fint, nya gardiner hänger uppe och fönstrena är avtvättade men redan smutsiga efter regnet och blåsten igår, typiskt!!
Det som tog mest tid var nog självaste rensandet, massa onödiga papper och prydnassaker skulle bort. Har nu samlat ihop två kartonger till secondhand, om nu någon vill ha dom. Trivs bra nu med lite "murrigare" färger och mer ljus framme. Hösten är inte så tokig trots alt..


  

Först sommargardinen, med en massa blommor i fönstret och den gamla lampskärmen.
Nu ny svart panelgardin och halvgammal panelgardin med blommor på. Mindre saker i fönstret och nya svarta lampskärmar (e dock inte fullt nöjd, vill ha lite större tror jag).

 

Lyckades inte få en helbild på köksfönstret innan, fotade bara fönsterbrädan (som min vaktmästare förhoppningsvis snart ska fixa!!) Nu har de halvgamla gröna panelgardinerna bytt kompisar till de nya i köket som jag fått av mamma, så nu har jag gått från turkost till grönt/beige där inne. Känns lite lugnare då.

Så nu har jag knäskurat, trasslat ut en massa elkablar och spikat fast dom, rensat grejer och strykit en massa. Dags för en lugn och skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Oj, oj vad du har jobbat på. Inte så roligt när man MÅSTE använda alla sina lediga dagar till att göra alla dessa måsten. Men nu kan du njuta varje kväll. Vi har krattat och vintrat ute, så nu kan man stryka det från listan. Kram kram.

2008-10-12 @ 16:18:20
Postat av: Ida

Shit va duktig du har varit. Jag borde oxå göra en höst städning men eftersom vi flyttar 1 november så får det bli i samma veva. Du kan få städa hos mig då =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback