Pussel

Nu ska jag berätta om min stora passion, eller nja, iaf en av mina hobbys som jag utför emellanåt. Jag är rätt så kräsen när det kommer till pussel, det får inte vara vad som helst och motivet är det viktigaste.

Det hela började för några år sedan då jag var på stan en lördag och var inne på akademibokhandeln. De hade några pussel framlagda och nedsatt pris, jag som inte hade så mycket inplanerat köpte mig ett 500-bitars och gick hem. Satt fast vid detta pussel till två på natten, kunde inte sluta när jag väl börjat. Sedan var jag fast.....

Totalt har jag i min ägo 12 pussel, de är dock bara dom som jag har sparat. Har köpt några på secondhand, som ibland saknat bitar och då blivit sopor. Andra som inte är nog "bra" för mig, har jag skänkt bort..



De bästa fabrikaten är Schmidt och Ravenburger. De har bra skärpa på bilderna och bitarna går inte ihop med alla andra. Med andra ord bra kvalité.

Har även rotat upp gamla pussel hemma hos mor & far, hittade detta gamla fina pussel från 60/70-talet.




Sedan finns det motiv som jag inte gillar. Det är djur, teckningar, kungligheter, och där det inte händer så mkt i bilden tex bara en massa enfärgad skog och ett litet hus:





Däremot gillar jag landskap, då blir det mer detaljrikt och man kan dela in det i delar när man lägger det.



Kram Kram Karro

ps, du har kanske förstått att jag gärna vill ha pussel i julklapp?? =)

Kommentarer
Postat av: Ida

hehe, du borde prova på jigsaw puzzel. (wasgij som de står på dom) SKIIT ROLIGA! jag och matte har byggt tre sånna.

Postat av: Ida

jo de är skit bra. sa till morsan att hon har min önskelista på bloggen i år. =))

2008-10-16 @ 13:22:14
URL: http://nogg.se/komplicerad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback