ikea

idag och jag, Pernilla och lilla Thilde på en spontantur till IKEA. Jag har tagit tag i garderobsbyggandet igen och Pernilla ska, med lite hjälp av mig, möblera Thildes barnrum. Lyckades tom få med mig de fina skjutdörrarna i bilen, så nu kan jag snart börjar riva ner de gamla garderoberna.

I klädkammaren ska jag bygga klädskåpet, eller snarare ställa in moppen och dammsugaren. Samtidigt flyttar jag väskor och dylikt från klädkammaren så det går jämt upp. Med hjälp av diverse plastlådor och pappkartonger, ska jag ha säsongskläderna på de övre hyllorna i garderoben. Längtar tills jag får börja såga. Måste dock göra lite kompromiss, då skjutdörrarna bara passar på IKEAs Paxgarderob. Så jag får skruva till en nio cm hög golvlist och kapa rull-listerna till dörrarna med sju cm..

Nu ska jag vika kartong och packa ner garderoben i flyttlådor.. Snart har jag en egen walking closet, dock med skjutdörrar framför. =)

Kram Kram Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback