Sex and The City

För några veckor sedan köpte jag boxen. Gud så bra dom är.. Men tankarna har börjat snurra, är jag en av tjejerna?

Är livet verkligen så underbart som singel?

Träffa många män som helst, när som helst och självklart, hur som helst...

Vara ute hela natten med alla andra singelkompisar, dricka drinkar och dansa i de vackra högklackade skorna..

Men är vi inte ett flockdjur? Vill vi leva ensamma eller är det bara en fasad? Längtar egentligen alla lyckliga singlar efter "Den Rätte", även om man utåt ska låtsas vara svårflörtad och svårfångad?

Varför känner jag mig nu som Carrie, när hon skriver sin spalt?

Jag vet vad jag vill och det är huvudsaken.

Visst, det är skönt att komma hem från jobbet och göra precis vad jag känner för. Äta en macka till kvällsmat eller se en film klockan ett på natten.

Men är det inte ljuvligare att komma hem till en famn som frågar hur ens dag varit, som äter middag med levande ljus vid köksbordet och masserar ens fötter medan man kollar på teve? Någon som ser en, både med och utan smink och tycker om en lika mkt för det..

Eller ska dagens kvinna klara sig själv, vi behöver inte längre män för att överleva. Vi tjänar våra egna pengar nu, vi kan skaffa barn på egen hand, vi fixar tom andra saker med Mr Rabbit.

Hur kommer det se ut om tio, tjugo år?

Hur ser det verkliga drömsenariet ut?

Ett stort bröllop med en tjusig, rik man som är Charlottes dröm?

En man som alltid finns till, men som aldrig tråkar ut Miranda?

En sextokig, framfusig man som kan utmana Samantha?

En jordnära, varmhjärtat man som kan tämja Carrie?

Vad vill jag ha? Det är en fråga man får ställa sig ofta...

Vad vill du ha?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Den som väntar på något gått..... Vem vet vad som väntas på Gotland:). Nu är det inte länge kvar tills vi träffas. Kram på dig.

2009-06-14 @ 09:29:06
Postat av: Ullis

gott ska det ju stå....

2009-06-14 @ 23:26:04
Postat av: Anna Fredriksson

Otroligt många sanna ord och intressanta frågeställningar. Har många svar och vet att jag är en parmänniska Värdesätter min ensamhet men längtar efter att bli sedd, att vara viktig för någon annan. Tar gärna en längre snack på temat nån dag framöver. Stor kram gumman och Glad midsommar även om den är slut snart

Anna♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback