Kakel och bänkskivor

Igår tog jag mig en cykelstund runt staden för att kolla in utbudet av kakel. Har seda tidigare varit på K-rauta, Beijers och Fellesons. Nu for jag till Kakeldax också. Men det slutade ändå på K-rauta. Tro det eller ej men dom hade samma kakel som på Kakeldax, men för bara 2/3 av deras pris, och sedan hade dom 25% på allt kakel på k-rauta. Så plötsligt blev allt en bra affär.
Jag har velat lite från att köra ett klassigt blankt vitt kakel med svart fogar, men tyckte ändå att det kändes lite trist då köksluckorna är vita och resten av rummet går i vitt, beige och grått. Så jag gick tillbaka till min ursprungstanke, glasmosaik! En färg jag gillar är grönt, så det fick bli det i nyansen jadegrönt. Ser ut som vattnet när man är vid medelhavet, underbart!

Så nu är det beställt och hämtas nästa vecka. Då ska jag även hämta bänkskivorna, det blir svarta med lite gråa stänk, högglans. Vilket lyxkök jag kommer få!

  




De två första bilderna är utan fog, men på den stora bilden ser ni slutresultatet (i en fontän).

Bänskivorna glömde jag ta bild på, men ser ut ungefär som denna (med stark inzoomning):



Åhh, jag bara längtar tills jag får börja riva ner hela stället och göra detta!
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det kommer bli jätte fint. Jag ringer på onsdag kväll. Kram.

2009-05-05 @ 10:37:42
Postat av: Frida

Hej vännen!Jag känner ditt stöd trots avståndet!



Kramisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback