Snökaos I Växjö

Många gånger har dom varnat för snökaos, att det kommer minst en dm snö. Alla kör i diket och ingen kan komma till jobbet/skolan då dom inte kommer fram.

Jag som är van det här med snö, har inte sett några stora bekymmer med snön och snömängden. Problemet har mer legat i skottningen, då dom skottar ett dygn efter snöfallet och inte har riktiga plogbilar som skrapar upp snön utan bara små traktorer. Och inte äger en ishyvel.

Så jag som cyklist gillar inte att bo i denna stad när det snöar, och så ska Växjö vara Europas grönaste stad. Hur går det när varken gående eller cyklister kommer fram?

Nu ska jag sluta gnälla och istället prata om det nuvarande snökaoset. Det började i torsdags kväll, och på fredag morgon låg marken täckt med 1 dm snö. Dock var dom ute tidigt och skottade dom stora vägarna.

Sedan var det uppehåll på fm och vid tre-tiden så började det snöa ordentligt. Det var så vitt att man knappt såg husen på andra sidan vägen. Och så här fortsatte det. Var på bio med Anna och Linda-Marie igår, när vi kom ut till bilen igen kunde man tro att den stått där i flera dygn då den var helt insnöad.

Inatt var jag uppe vid fyra-tiden och drack lite vatten. Då fick jag se denna vy:



Och sedan när jag vaknade på morgonen, hade det kommit ännu mer och jag lovar att mer kommer det. Fortfarande en massa snö som vräker ner.

Jag håller mig inomhus idag iaf, tills jag ska jobba inatt. Det känns som det finns en viss risk att det blir lite jobb inatt. Har dessutom beredskap söndag dygn.

Så här har jag det just nu iaf:




Kommentarer
Postat av: sofieeeee

ojj, gud vad mkt snö! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback