Cupcakes!

Vad de alltid ser så goda och lockande ut, dom där fina cupcakes med vacker glasyr och smarrig topping. Jag tänkte att jag skulle laga lite till mig själv, som man kan bjuda på.

Vad händer en härlig söndagsmorgon? Joo, man vaknar 5:32 och är klarvaken. Dumma fullmåne!! Så efter frukost och morgonpyssel, var klockan bara halv åtta. *suck*
Sagt och gjort. Jag börjar leta recept på internet och till slut blev det tre (!!) sorter idag.

1:a sorten, Hallonmuffins med chokladglasyr och strössel:




2:a sorten, Morotsmuffins med philadelphia-glasyr och riven lime:




3:a sorten, Mintchokladmuffins med rosa vaniljglasyr och silverkulor:




De såg smarrigt goda ut i ugnen...




Och så här ser de ut innan jag tryckte i mig nästan alla tre varianter (var lite mastigt!):



Vilken var då bäst?

Joo, vinnaren för dagen var morotsmuffinsen. Hallonmuffinsen var lite för "vanlig" och mintchokladen var lite för söt och kraftig.

Nu tar jag fredagskväll med final i Amazing race och sedan Brothers & Sisters. =)

Kram Kram Karro


Kommentarer
Postat av: Frida

vill ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback