Köket!

Nu kommer ett stort sammansatt inlägg om den stora köksrenoveringen. JAg har bytt ut luckor och lådor, medan stommarna suttit kvar. Ett underskåp försvann och blev lådor istället.

Här är lite förebilder:



Kaoset i underskåpet som försvann såg ut så här (vågar visa oredan då den nu försvunnit):




Förra helgen så plockades allt bort. Så som jag sagt tidigare var det lite öppen planlösning. Så efter lite försening så kom äntligen köket i fredags morse. På fyra timmar var allt monterat och klart, det var så skönt att sitta i soffan och kolla på tv medan någon sågar och skruvar i köket. =)
Köket kom från Härjedalskök, rejäla luckor och lådor är det utan att kosta multum.

Jag tänkte att jag visar före-under-och efterbilder.. Så får ni se hur det förändrats.










Sedan lite detaljbilder, om ni tittar på mittenbilden så ser ni att den nya luckan är lite större än skåpet, men det är för att det ska överensstämma med de andra stora dörrarna och ge en bra helhetsbild. Det kom jag på alldeles själv! Och snyggt blev det också:




Och nu till de nya stora lådorna. Lådinredning ska jag fixa någon bra, tänkte kolla på ikeas men det var helt slutsålt när jag var där sist. Jag flyttade faktiskt runt lite i skåpen och skafferiet hamnade i mellanlådan, istället för brödrosten, matberedaren och vispskålarna.




Så jag är rätt så nöjd! Idag blir det att städa av ordentligt i köket, lite höststädning som min mamma skulle ha sagt. =)

Ha en bra dag!
Kram Kram Karro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback