Söndag kväll

Oj så effektiv jag har varit. Lördagen var lugn på fm, lite melodikryss och tv-tittande innan jag satte igång med köket. Varför stressa när man är ledig?

Jag packade ur allt som var i lådor och det skåp som ska göras om till stora lådor istället. Två packlådor blev det, men har redan fått rota två gånger efter en kapsylöppnare och en visp.

Problemet började dock när jag skulle ta ner vinkeljärnen, jag visste sedan tidigare att det skulle bli svårt för att de är övermålade och suttit fast där i 50 år. Och rätt hade jag..

Svetten rann och på en halvtimme hade jag fått ner två st. Av totalt 22 st!! *pust* Till slut ringde jag snickerikonsulten (pappa) och beklagade mig. Så det slutade med att jag med hjälp av hammare och stämjärn bände ner allt och tänkte spackla över allt istället.

Kvart i fyra, när jag lyckats få ner 10-talet till. inser jag att Clasohlson kanske har spackel. In på nätet, jupp det har dom och butiken stänger om 12 min. Så ner till butiken med slipspån i håret och svettig.. men jag hann!
Så när jag tog "kväll" så var alla gångjärn borta och spacklat var det.

Fick en liten arbetsskada också:



Så blev det söndag.. Lugn morgon, bakade scones och såg filmen Helgonet. Runt halv tio satte jag igång. Slipa allt spackel, dammigt blev det. *host host* och sedan måla alla köksstommar med vitfärg. Blev just och fint.
Sedan iväg med alla lådor och dörrar till containern, totalt 9 lådor och 11 dörrar! sedan dammsuga av, diska och torka av alla ytor. Och sedan var jag klar!!
Men vänta nu, klockan är bara 11:53 ! Det kallar jag bra jobbat! *klappar mig själv på axeln*

Så vad gör man då hela dagen, jo kollar in ett nytt roligt program på tv6, Deadliest catch om fiskare som fångar kungskrabbor utanför Alaska, mkt fängslande! Sedan har jag lagt ett litet pussel, 500 bitar bara. Annars bara pysslat lite , gjort det jag vill...

Nu börjar alla bra program som det är på söndagar. I denna ordningen blir det:
* Cougar town
* Amazing race
* Brothers & Sisters
* Söndagsfilm?

Ha en skön söndagskväll!
Kram Kram Karro

Kommentarer
Postat av: Frida

Jösses vad du varit produktiv. Bra jobbat!

Missar alltid Brothers and sisters. Det är dumt för det är en riktigt bra serie...



Ha en fin kväll! KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback